Prima pista de marketing online – NOHA, pachetul Fairplay

//Prima pista de marketing online – NOHA, pachetul Fairplay

Multi dintre noi, antreprenori cu mai mult sau mai putin succes, incercati de problemele zilnice, de datoriile lunare sau de provocarile pietei, auzim tot mai frecvent de oportunitatile din mediul online. Fie ca sunt discutii la cafea cu prieteni sau parteneri, colaboratori, fie ca ne informam din surse media, avem uneori impresia ca tema internetului si influenta pe care acesta o poate avea in parcursul afacerii noastre e ca un director care iti sufla in ceafa si iti cere sa te ocupi cu prioritate de problema.

Pana sa fie o problema este o nevoie. Exact ca in cazurile medicale. Daca alegi sa adopti atitudinea preventiva, eviti boala, neajunsul sau lipsa. Pentru ca vorbim de antreprenoriat, afaceri si profit, contextul mai are ceva de oferit, un bonus. Daca in sanatate preventia este rasplatita cu consolidare, cu mentinerea starii de bine, in economie proactivitatea inseamna crestere, inseamna oportunitate si castig.  Inseamna sa convingi publicul tinta de calitatea bunului, serviciului oferit, sa probezi performanta sau eficienta, sa iti explici specificitatea sau avantajul competitiv, pentru ca in final sa musti o bucata mai mare de piata.

Dar pana sa apucam pe acest drum al marketingului online si al complicatelor povesti despre creatie (content sau grafica), webdesign, campanii social media, optimizare SEO, segmentare, emailing si sa mergem mai departe in tara marketingului comportamental, al magazinelor online, platformelor interactive si altor fapturi nascocite din inovatie, pasiune, viteza si comunicare, haideti sa vedem de unde apucam marketingul online intr-o prima faza. De unde testam ca mai apoi sa crestem.

Intr-o situatie ideala pentru expansiunea firmei, marketingul online incepe cu ceva timp inainte de crearea unui website. Incepe cu proiectul. Asadar managementul firmei, impreuna cu o mana de oameni tehnici si specializati in domeniu creioneaza un plan de marketing. In acest document se stabilesc obiective SMART, si se tese o intreaga poveste cu privire la ce urmeaza sa se faca? cand, de catre cine? Pe cate canale?, cu ce resurse? (bugete, specialist, timp), care vor fi efectele? astfel incat sa se creeze utopia. Intregul. E adevarat, se creaza un scenariu ambitios, care va fi trecut prin teste, probe de foc ale pietei si potentialilor clienti, va incerca puterea de munca si resorturile creatoare ale echipei de inovatori (marketeri), pentru ca da, fiecare client e unic, si in aceeasi masura este si proiectul sau. Fiecare veriga din acest intreg va fi calita in procese de simulari, de compatibilitate si conformitate cu imaginea de ansamblu a firmei, cu cea a produselor si serviciilor, cu viziunea pe termen lung.

Se zice insa ca dusmanul lui “bine” e “cel mai bine” pentru ca de atatea ori serveste ca scuza pentru amanarea proiectelor, pentru descurajarea initiativei. Sa incepem asadar, din orice punct al traseului, pentru ca ceea ce urmeaza e oricum mai mult decat ce avem la momentul 0.

Ce I se cuvine oricarui inceput e sprijinul, ajutorul. Si aici intervine serviciul Noha, cu pachetul Fairplay, care isi propune sa schiteze parcursul unui plan de marketing online, minimal. E debutul. E faza de testare si formulare a unor obiective, asa cum intelegem piata si comportamentul consumatorului .

Noha are doua idei centrale, cu totul inovatoare pentru serviciile oferite in bransa marketerilor, cel putin la nivel national. Odata, include o gama larga de servicii din spectrul web designului si al promovarii online, in baza unui pret generat de rezultatele obtinute. Acest lucru inseamna ca beneficiarul, clientul plateste serviciile agentiei pe interactiune – pay per click, indiferent de obiectivele setate, exemplu: page like, like la o postare, vizualizari, share-uri etc. Obiectivele sunt stabilite impreuna cu clientul, astfel ca acesta detine controlul bugetului de marketing, iar cheltuiala devine in mod transparent si eficient o investitie in cresterea afacerii, usor cuantificabila. Asadar, distinctia fata de concurenta este aceea ca serviciul NOHA costa direct proportional cu masura in care isi atinge obiectivele, eliminandu-se astfel orice interpretari subiective cu privire la valoarea adaugata adusa de activitatea agentiei.

Cel de-al doilea aspect avantajos este faptul ca serviciul include realizarea unui website la pretul de 1 euro, tocmai pentru a emfaza importanta promovarii. Altfel spus, un site fara promovare are o valoare aproape nula. Este un aspect pe care cei mai multi dintre managerii de companii il ignora, considerand ca odata realizat site-ul si eventual actualizat, acesta este automat gasit de catre potentialii clienti. In realitate insa, sansele ca un potential client sa ajunga pe site si sa ia decizia de a cumpara un bun/serviciu, in lipsa unui traseu dinainte stabilit de specialisti in marketing, in lipsa alocarii unor bugete, setari de campanii etc sunt infime, accidentale am putea spune.

Pe premisa ca un inceput are loc, cel mai devreme, ACUM, va indemn sa va inarmati cu munitia cea mai relevanta si eficienta si sa porniti.

Calea, de cele mai multe ori releva si adevaruri esentiale.

 

Ancuta TAMAS

Managing Partner

By | 2017-08-17T12:10:51+00:00 January 28th, 2017|News|0 Comments

Leave A Comment